woensdag 5 juli 2017

Fred Koot lijsttrekker D66 Teylingen

De leden van D66 hebben Fred Koot gekozen tot lijsttrekker bij de verkiezingen in 2018 voor de gemeenteraad van Teylingen. Fred Koot is nu al gemeenteraadslid en was dit ook in de jaren 90 bij de toenmalige gemeente Sassenheim.

Bij monde van voorzitter Katja Heede is het bestuur van D66 Teylingen zeer verheugd met de aanwijzing van Koot tot lijsttrekker : “Fred is niet alleen een ervaren politicus die ervaring heeft in de ambtelijke wereld. Hij is ook zeer betrokken bij het wel en wee in onze gemeente en met de inwoners”.

Fred is vereerd met zijn verkiezing tot lijsttrekker, een mooie ‘job’ zegt hij zelf en: “D66 vandaag is krachtig; niet alleen vanwege sterke vertegenwoordiging in overheidsbesturen maar juist ook door de evenwichtige behartiging van belangen van inwoners en ondernemers. Dat is een flow die ik graag leid.”

Fred, die iedereen kent als bevlogen en energiek, is ervan overtuigd dat hij samen met de toekomstige D66-fractie van betekenis zal zijn voor mens, dier en plant. De ouders van Fred hadden een melkveehouderijbedrijf te Sassenheim. Hier, op de grens van ‘het groene hart’ en de ‘duin- en bollenstreek’, is hij geboren en getogen. De cultuur van deze regio zit in zijn bloed; het veenweidegebied in zijn DNA.

In het najaar stellen de leden van D66 de volledige kandidatenlijst vast voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018.