Visie

Teylingen is een integraal onderdeel van de Bollenstreek. De Bollenstreek is en blijft een streek waar bollen worden geteeld. Maar de Bollenstreek is veel meer. De Bollenstreek is ook een streek van toerisme en recreatie, van de Keukenhof, ‘duin en kust’, van Space Research and Technology Center (ESTEC/ESA), van waterrecreatie en van evenementen door de gehele streek heen. Een deel van de Bollenstreek, Warmond, ligt in het Groene Hart en is in haar handel en dienstverlening heel sterk gericht op het water.

Maar de kansen worden niet altijd even goed benut. Belangrijke economische dragers staan naast elkaar. Als we die dragers meer met elkaar verbinden, gaat er gezamenlijk nog meer kracht van uit. Ook Teylingen kan en moet haar steen daaraan gaan bijdragen. Daarnaast komt nog eens dat de Bollenstreek overvleugeld dreigt te worden door de metropolen ten noorden en ten zuiden van de streek. Daarom vindt D66 het noodzakelijk dat we meer en verdergaand gaan samenwerken en op termijn gaan fuseren met de andere gemeenten in de Bollenstreek. Ook samenwerking met de gemeenten in de Leidse regio biedt ons volop kansen om onze economie een extra impuls te geven, bijvoorbeeld door meer te doen met de rijke kunst-, cultuur- en onderwijsmogelijkheden. Op deze wijze geven we de economie een ‘boost’ en benutten we de sterktes van onze gemeente en onze streek het beste.