Visie

Sport en bewegen is belangrijk voor zowel het individu als de samenleving. Sport is ontspannend en zorgt dat mensen zich fit en gezond voelen. Bovendien heeft sport een sociale kant: het biedt de kans op ontmoetingen, een sociaal netwerk. D66 is vóór breedtesport binnen de gemeente en vóór topsport in de regio. Hierbij geldt voor de gemeente als motto: niet programmeren, maar faciliteren.

Recreatie en toerisme zijn belangrijk voor Teylingen, dat zowel in de Bollenstreek als in Het Groene Hart ligt. Beide gebieden zijn aantrekkelijk voor een kort of langer verblijf. Recreatie en toerisme zijn belangrijke economische pijlers en bieden veel werkgelegenheid. Niet alleen de bollen, maar zeker ook de waterrecreatie, met onder andere de 15 campings rond de Kagerplassen, spelen daarbij een belangrijke rol.  In de directe omgeving van Teylingen vinden we bovendien de kuststreek en een paar grote steden; ook die zijn aantrekkelijk voor recreanten en toeristen. Het water leent zich uitstekend om sport, recreatie en toerisme op een plezierige manier met elkaar te verbinden.